Norwegian tapte ankesak – tar tap på 730 millioner kroner
Norwegians anke i saken om klimakvoter er avvist av Høyesterett. Flyselskapet skriver i en børsmelding at de tar et tap på 730 millioner kroner.
Miljødirektoratet ila flyselskapet en bot på nesten 400 millioner kroner, fordi direktoratet mente de ikke hadde overholdt forpliktelsene i forhold til levering av klimakvoter i 2020.
Norwegian vant saken i tingretten, men tapte i lagmannsretten.
– Vi er både skuffet og overrasket over at Høyesterett har valgt å ikke behandle vår anke, sier Hans-Jørgen Wibstad, finansdirektør i Norwegian i en børsmelding.