Irans revolusjonsgarde hevder de har angrepet amerikanske mål som et svar på USAs angrep mot Iran.
De amerikanske angrepene skjedde tidligere fredag.
Det er statskontrollert iransk TV som kommer med opplysningene, skriver nyhetsbyrået AFP.
Iran har ikke sagt noe mer om hva slags angrep de hevder å ha utført.
USA har ikke bekreftet at et slikt angrep har skjedd.
Skjedde etter amerikansk angrep
Det var fredag kveld at den amerikanske sentralkommandoen først sa de hadde gjennomført angrep flere steder i Iran fredag.
Amerikanske fly angrep iranske rakett- og dronelagre og kystradarstasjoner, ifølge amerikanske militæret.
Et prosjektil traff området rundt Sirik sør i Iran fredag, ifølge iranske stalige medier.
Den amerikanske sentralkommandoen bekreftet at angrepene var et svar på torsdagens angrep.
Det var mot et kommersielt skip som var i ferd med å seile gjennom Hormuzstredet.
Etter USAs angrep fredag signaliserte den iranske revolusjonsgarden at de ville svare på det amerikanske angrepet.
USAs president Donald Trump har anklaget Iran for å stå bak angrepet mot et lasteskip i Hormuzstredet torsdag.
Iran har ikke bekreftet dette.
Israel: Blir værende i Libanon
Fredag kveld kom også Israel med en ny beskjed.
Da sa Israels statsminister Benjamin Netanyahu at kommer til å bli værende i Sør-Libanon inntil Hizbollah er avvæpnet, melder nyhetsbyrået AFP.
Netanyahu sa også at libanesiske sivilister som er fordrevet fra den såkalte «sikkerhetssonen» som israelske styrker har opprettet i Sør-Libanon, ikke vil få lov til å vende hjem.
Uttalelsen kom etter at en ny avtale mellom Libanon, USA og Israel ble kunngjort.
Myndighetene kan ikke tvinge gjennom Washington-avtalen, med mindre de går til borgerkrig med USA-støtte, sa Hizbollah-politiker Hassan Fadlallah til TV-kanalen Al-Mayadeen.